loading...
جهان فوتبال
لطيف فروغي راد بازدید : 9 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)
سيدهادي آيت‌الهي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با بيان اينکه هيچ بحثي درباره برگزار کردن جام حذفي به ميان نيامده اظهار کرد: فعلا بحثي درباره لزوم برگزار کردن جام حذفي به ميان نيامده و جلسه‌اي هم با کي‌روش نداريم، چون او در اين باره تصميم‌گيرنده نيست. اما چون اولويت اصلي‌ فدراسيون ايجاد شرايط مناسب براي تيم ملي است،‌ سعي دارد از بروز هرگونه خللي در برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم ملي جلوگيري کند. اگر تيم ملي موفق باشد، همه چيز در فوتبال ما روند موفقيت‌آميز در پيش مي‌گيرد اما درغير اين صورت با مشکلات زيادي مواجه خواهيم بود.

نايب‌رييس اول فدراسيون تاکيد کرد: ما همه امکانات لازم را در اختيار تيم ملي قرار خواهيم داد. تيم ملي علاوه بر حضور در مسابقات انتخابي جام جهاني، بايد دو بازي هم در مرحله مقدماتي جام ملت‌ها برابر لبنان و کويت به ترتيب در بهمن امسال و فروردين 92 انجام دهد، از طرفي بايد در مسابقات غرب آسيا هم شرکت کند؛ بنابراين بازي‌هاي تيم ملي با توجه به اردوها و تمريناتي که بايد قبل از هر کدام از اين بازي‌ها داشته باشد، زمان قابل توجهي را به خودش اختصاص مي‌دهد. حال که ما ليگ را هم امسال با 18 تيم برگزار مي‌کنيم، در مجموع برگزار نکردن جام حذفي اقدامي عاقلانه است.

آيت‌الهي همچنين در پاسخ به اين سوال که اگر غلامرضا بهروان در مجمع هشتم آبان‌ماه فدراسيون راي نياورد، آيا در همان جلسه سرپرست موقت بعدي را معرفي خواهيد کرد؟ گفت: گزينه اصلي فدراسيون براي پست نايب‌رييس دوم و رييس کميته مسابقات فقط غلامرضا بهروان است و هنوز به گزينه‌اي ديگري فکر نکرده‌ايم. ما اميدواريم بهروان در مجمع راي بياورد اما اگر هم نياورد، انتخاب و معرفي سرپرست جزو اختيارات رييس فدراسيون بوده و الزامي نيست که در همان جلسه سرپرست جديد را معرفي کند.

وي در ادامه اين گفت‌وگو با ابراز اميدواري به افزايش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا، در واکنش به اينکه عزيزمحمدي عنوان کرده نواقص بعضي ورزشگاه‌ها همچنان باقي است، اظهار کرد: تمام مدارک لازم هفته گذشته براي AFC ارسال شده و با اطلاعاتي که بدست آورديم وضعيت امتيازات باشگاه‌هاي ايران نسبت به سال قبل بهتر شده است. ما اميدواريم بتوانيم حتي حداکثر سهميه يعني چهار سهميه را بگيريم. اگر نقصي هم باشد در حال برطرف شدن است. همه مکاتبات و امور مربوط به ارسال مدراک انجام شده و فقط يکسري لابي‌ها هم بايد با AFC انجام دهيم.

نايب رييس اول فدراسيون در پاسخ به اين سوال که آيا تيم ملي با ترکيب اصلي‌اش در بازي‌هاي غرب آسيا شرکت مي‌کند؟ تصريح کرد: اين موضوع در اختيار سرمربي تيم ملي است. او بايد تصميم بگيرد تيم ملي با چه ترکيبي در اين بازي‌ها شرکت کند، آيا با نفرات اصلي يا با تلفيقي از بازيکنان اصلي و جوانتر.

آيت‌الهي در رابطه با تاکيد مسوولان برگزاري مسابقات غرب آسيا به حضور ايران با تيم اصلي‌اش، در پاسخ به اين سوال که ديگر چه اختياري براي کارلوس کي‌روش باقي مي‌ماند؟ خاطرنشان کرد: ليست 50 نفره‌اي از بازيکنان تحت عنوان بازيکنان اصلي تيم ملي در اختيار مسوولان برگزاري بازي‌هاست. هر ترکيبي که از اين ليست انتخاب شود، مي‌تواند در غرب آسيا بازي کند؛ اين انتخاب با کي‌روش است. طبق توافق‌نامه‌اي که وجود دارد، تيم ايران بايد با ترکيب اصلي از اين ليست 50 نفره در رقابت‌ها شرکت کند.

 در حال حاضر تنها 6 يا 7 بازيکن از تيم زير 22 سال که هدايت آن را عليرضا منصوريان برعهده دارد، جزو ليست 50 نفره‌اي هستند که نايب رييس فدراسيون از آن ياد مي‌کند.

وي همچنين در واکنش به اينکه آيا پاداش چهار و نيم ميليون توماني فدراسيون به ملي‌پوشان به خاطر پيروزي بر کره‌جنوبي طبق آيين‌نامه بوده و آيا به خاطر باخت به لبنان جريمه‌اي در اين آيين‌نامه تعيين نشده بود؟ گفت: آيين‌نامه‌اي در اين باره وجود ندارد. يک توافق‌نامه‌اي درباره تيم ملي وجود دارد که طبق آن براي موفقيت بدست آمده مي‌توانستيم مبلغ فوق را تحت عنوان پاداش پرداخت کنيم. در اين توافق‌نامه چيزي براي جريمه ملي‌پوشان تعيين نشده است و فقط در صورت کسب موفقيت‌ها مي‌توانيم پاداش بدهيم.

رييس کميته رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي در فوتبال همچنين در پاسخ به اين سوال که " همه مي‌دانيم ناپاکي‌هاي زيادي در فوتبال ايران وجود دارد اما اظهارات شما مبني بر اينکه ديگر منشوري در فوتبال نداريم، اين تلقي را ايجاد نمي‌کند که صورت مساله را پاک کرده و عزم جدي براي برخورد با مفاسد وجود ندارد؟ " به ايسنا گفت: خير، مساله اين نيست؛ فوتبال ما با مشکلات و نواقصي که دارد ديگر نبايد هزينه‌هاي اينچنيني هم بدهد. منظورم اين نبوده که ما ديگر با ناپاکي‌ها برخورد نمي‌کنيم بلکه خواستيم فرصت را براي فعاليت همه ايجاد کنيم و به کمک هم تلاش کنيم مشکلات اين چنيني حل شود.

وي افزود: وحدتي که ميان فدراسيون، تيم ملي، رسانه‌ها، مسوولان و مردم پيش از بازي با کره جنوبي ايجاد شد و نهايتا به موفقيت تيم کشورمان رسيد بايد ادامه داشته باشد تا با همين رويه بتوانيم ساير مشکلات‌مان را حل کنيم. ما حتي در اطلاعيه تيرماه اعلام کرديم فدراسيون قصد دارد فضاي لازم را فراهم کند تا اگر مسايلي وجود دارد، حل شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آيا مايل هستيد بخش دانلود بازي ها رو هم به سايت اضافه كنم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 320
  • بازدید کلی : 3,605