loading...
جهان فوتبال
لطيف فروغي راد بازدید : 15 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)
اکبر محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، درباره ديدار تدارکاتي تيم ملي فوتبال جوانان ايران برابر تيم ملي زير 20 سال ايتاليا که با نتيجه چهار بر دو به سود ايتاليايي‌ها تمام شد، اظهار کرد: ما با تيم زير 19 سال ايران به ديدار تيم زير 20 سال ايتاليا رفتيم و اين ديدار تدارکاتي به اندازه 10 مسابقه برايمان ارزشمند بود، چون با حريف قدرتمند، محکم و باکلاسي چون ايتاليا بازي مي‌کرديم.

وي افزود: "لوييجي ديباجيو" سرمربي اين تيم و "فرانچسکو تولو" مربي دروازه‌بان‌هاي ايتاليا بود. ضمن اينکه "آريگو ساچي" مدير تيم‌هاي ملي ايتاليا هم در ورزشگاه حضور داشت. اين مسابقه در سطح بسيار بالايي برگزار شد و ايتاليايي‌ها به مسابقه خيلي جدي نگاه مي‌کردند. اين تيم در رده‌هاي پايه، پشتوانه‌سازي زيادي انجام داده، به نحوي که در هر رده سني يک تيم ملي دارد.

محمدي گفت: با وجود آن که ايتاليا حريفي فوق‌العاده قدرتمند براي ما به حساب مي‌آمد و خيلي با کيفيت بود اما به جرات مي‌توانم بگويم اگر يک بار ديگر با آن‌ها بازي کنيم با شناختي که از اين تيم به دست آورديم قطعا بازنده نخواهيم بود. ما برنامه داشتيم تا ترکيب تيم برابر ژاپن در اولين بازي مسابقات آسيايي را آزمايش کنيم.

سرمربي تيم جوانان ايران در بيان علت شکست تيمش در اين ديدار تدارکاتي افزود: در نيمه نخست بازيکنان ما هيجان‌زده شده بودند و کمي با استرس بازي مي‌کردند، هر چه ما سعي کرديم تعادل در تيم را حفظ کنيم اما کيفيت اين تيم آنقدر بالا بود که نتوانستيم. نيمه نخست از روي يک ضربه پنالتي گل خورديم که البته دروازه‌بانمان در خروجش کمي عجله کرد و باعث دادن يک پنالتي به حريف شد. در ادامه براي جبران فرصت داشتيم اما روي غافلگيري گل دوم هم دريافت کرديم. اما تيم ما از ابتداي نيمه دوم فوق‌العاده ظاهر شد و تا دقيقه 70 مسلط بر کار بود و توانستيم گل بسيار زيبايي را به ثمر برسانيم.

وي افزود: از دقيقه 70 تا 80 تيم ما باز هم افت کرد چون روي يک پرتاب اوت با يک ظرافت خاصي گل سوم را دريافت کرد و بعد از آن افت روحي تيم باعث دريافت گل چهارم شد. بعد از آن و تا پايان بازي باز هم تيم ايران برتر بود. چرا که هم يک گل زديم و هم سه موقعيت مسلم گل‌زني را از دست داديم. ضمن اينکه معتقدم داور در دقايق اوليه نيمه دوم مي‌توانست مدافع ايتاليا را به دليل خطايي که داشت اخراج کند. اما اين کار را نکرد که اگر مي‌کرد قطعا فشار ما هم بر حريف بيشتر مي‌شد.

محمدي با بيان اينکه اين بازي در آستانه حضور تيم جوانان ايران در مسابقات قهرماني آسيا دستاوردي بزرگ بود، اظهار کرد: در تيم ايتاليا هفت يا هشت بازيکن در سري A و در ترکيب اصلي تيم‌هايشان بازي مي‌کنند. بازيکن شماره 11 اين تيم که دو گل به ما زد بازيکن فيکس تيم جنووا است. ايتاليا از نظر گروهي فوق‌العاده محکم بود و درس‌هاي بزرگي به ما داد. اگر ما بخواهيم در اين رده سني تيم‌هاي محکمي داشته باشيم بايد آموزش‌هاي زنجيره‌وار را از هشت سالگي روي بازيکنان داشته باشيم.

وي به تمجيد آريگو ساچي از تيم ايران پس از مسابقه اشاره کرد و به ايسنا گفت: ساچي معتقد بود تحت تاثير فوتبال تيم ما قرار گرفته است و بازي با ايران برخي مشکلات دفاعي تيمشان را عيان کرده است. او از برگزاري بازي‌هاي بيشتر ميان تيم‌هاي پايه ملي ايران و ايتاليا استقبال کرد. در حالي که استعداديابي ما از يک جمع بيش از 5000 نفره را خوب توصيف کرد اما گفت فقط در شهر ميلان ايتاليا 230 تيم پايه وجود دارد که در مجموع حدود 6900 بازيکن جوان فقط در اين شهر به طور حرفه‌اي آموزش فوتبال مي‌بينند، تيم بزرگسالان ايتاليا هم پس از مسابقات يورو فقط چند تن از بازيکنانش را حفظ کرد و مي‌خواهد جوان‌گرايي گسترده‌اي در تيمش ايجاد کند.

سرمربي تيم ملي جوانان در پاسخ به اين سوال که شکست بربابر ايتاليا در آستانه حضور در مسابقات آسيايي باعث افت روحي ملي‌پوشان نمي‌شود؟ گفت: بايد مقداري از نظر روحي و رواني روي بازيکنانمان کار کنيم. البته با آن‌ها صحبت کرده‌ايم که ايتاليا به هر حال حريف بزرگي است و آن‌ها برابر يکي از بهترين تيم‌هاي پايه دنيا قرار گرفته‌اند، ضمن اينکه معمولا 10 روز پيش از حضور در تورنمنت‌ها فشار را از تيم‌ها کم مي‌کنند و ما بنا نداريم که ديدار تدارکاتي ديگري را داشته باشيم تا از برد احتمالي در آن اميد بگيريم. ما بايد به شدت مراقب سلامتي بازيکنان باشيم تا پيش از حضور در بازي‌هاي حساس قهرماني آسيا مصدوم نشوند.

محمدي تاکيد کرد: 18 بازيکني که به ايتاليا برديم به اضافه سه بازيکن ديگر ترکيب نهايي کاروان بازيکنان ايران براي اعزام به مسابقات امارات را تشکيل خواهند داد. ترکيب اصلي ايران براي ما شناخته شده است و فکر مي‌کنم به آن حد از آمادگي رسيده‌ايم که بگوييم پتانسيل قرار گرفتن جزو چهار تيم نهايي مسابقات قهرماني آسيا را خواهيم داشت که در آن صورت سهميه جام جهاني را هم خواهيم گرفت.

وي با انتقاد از نحوه به کار گرفتن بازيکنان مستعد جوان در تيم‌هاي باشگاهي کشورمان خاطرنشان کرد: در تيم‌هاي بزرگ ايتاليايي بازيکنان مستعد و آموزش يافته اگر روي نيمکت تيم‌هايشان در سري A جايي نداشته باشند به طور قرضي به تيم‌هاي حاضر در سري B منتقل مي‌شوند تا در آنجا تجربه بازي کردن به دست آورند اما متاسفانه در فوتبال ما بازيکنان مستعد و شاخصه‌هاي رده پايه روي نيمکت تيم‌هاي ليگ برتري معطلند و فرصت بازي پيدا نمي‌کنند. همين مي‌شود که پس از مدتي کيفيتي که در بازي‌هاي پايه از آن‌ها مي‌ديديم را در سنين بزرگسالي نمي‌بينيم.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آيا مايل هستيد بخش دانلود بازي ها رو هم به سايت اضافه كنم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 244
  • بازدید کلی : 3,529